De wil is er .....

0
Frank Hensen — Geplaatst op woensdag 26 maart 2014, 14:29
Wanneer ben je in de positie om te zeggen wat je wilt. Naar mijn bescheiden mening, altijd. Of je het ook krijgt is wat anders. In de tegenwoordige materialistische wereld willen we van alles. De mooiste auto, het grootste huis, het dikste loon en ga zo maar door. 

Maar wanneer je de arbeidsmarkt op wilt, ben je al 1 stap verder. Je wilt de arbeidsmarkt op. Je wilt werken, een bijdrage verlenen aan de maatschappij en het bedrijf waarvoor je, je diensten doet. Maar als je nu een stap verder gaat, en de wil verder gaat ontrafelen, wat wil je dan, wat ik dan? Wat voor beroep, wat voor bedrijf, wat voor functie, wat voor loon, welke auto van de zaak, welk merk, welke telefoon, welke branche, op welke afstand. 

Zo door ratelen kom je niet verder. Het is er ineens, pats boem, en dan zeg je, tjakka! En je bent opgewekt en energiek. Je wilt! Ja duh, ik wil. Maar hoeveel sollicitaties via LinkedIn moet je doen, hoeveel brieven moet je per post versturen, hoeveel e-mails moet je verzenden, hoeveel telefoontjes moet je plegen. 
Geen regels, geen statistieken die je vertellen met de resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. 

Nee je moet het ondervinden en gewoon doen. Zoals ik al eerder zei: niet lullen maar poetsen. Misschien moet ik maar eens alle bedrijven gaan noemen, die niet gereageerd hebben, en de bedrijven die wel gereageerd hebben. Van de laatst genoemde categorie kunnen de eerder genoemde categorie nog wat van leren. Klantvriendelijkheid of klantbezetenheid. 

Hoe je het ook went of keert, de wil is er om aan de slag te gaan. Is de wil er bij u, om met mij in contact te komen?

Een reactie posten

0Reacties
Een reactie posten (0)