Het roer omgooien?

0
Frank Hensen — Geplaatst op dinsdag 25 maart 2014, 15:23
In de nautische zin van zeilen betekent het overstag gaan. Op het gebied van je carrière betekent het vaak dat je iets heel anders wilt gaat doen. Wilt.. want lukt het wel? De vele haken en ogen, en andere obstakels die je tegenkomt. Het kan je alsnog weerhouden. Het roer omgooien slaagt mijn inziens alleen als je zelf aan het roer blijft staan. Zelf je keuzes maakt en daar ook achter staat. Klinkt logisch allemaal. Maar toch doen weinig mensen het. Als je gaat googlen op het roer omgooien kom je uit op heathunters, carrière websites en vacaturebanken. Pas veel verder kom je de verhalen tegen al dan niet op een forum waar het onderwerp besproken wordt. Waarom zou ik niet het roer omgooien. Al maanden opzoek naar een baan in het verlengde wat ik deed. Marketing & Internet projecten voor een groot bedrijf. Wil ik dat wel? Weer hetzelfde maar dan anders? Het is bekent en ik ben er goed in, dus waarom niet? Of toch mijn Nautische opleiding benutten en ‘iets’ gaan doen aan de wal bij een bedrijf wat gelieerd is aan de scheepvaart, zonder ervaring, zonder kennis. Eigenlijk is dat al het roer omgooien. Iets heel anders doen. Kan ik dat? Weet ik dat? lukt mij dat? Vragen zonder een direct antwoord. Voor de hand ligt een mooie oude ambacht. Bezig zijn met je handen, met je creativiteit, en dat benutten in een beroep waar je voldoening en energie uit haalt. Het ligt voor de hand vanwege het feit dat ik altijd bezig ben met mijn hobby’s. Oldtimers op 4 en 2 wielen, de pleziervaart, maar ook het wonen op het water doet je veel werken met je handen. Maar dan moet er wel plek of ruimte zijn binnen een ambachtelijk bedrijf, terwijl die over het algemeen gezien bestaan uit 1 of slechts een paar man. Geen MKB’s die veelvuldig opzoek zijn naar nieuwe collega’s of opvolgers. Geen grote budgetten om nieuw of extra personeel in dienst te nemen. Geen subsidie potje voor interne opleidingen. En ga zo maar door. En dat brengt mij weer op een idee voor een vacature website. Inmiddels heb ik ze allemaal denk ik wel gezien, maar tot op heden ben ik nog geen vacature website tegen gekomen voor ambachten of vergeten beroepen. Hoe gooi je dan het roer om? Wie kan mij dat vertellen. Bestaan er headhunters voor? Bestaan er banenmarkten, werving en selectie bureaus voor deze oud hollandsche ambachten? Het roer omgooien lijkt lastiger dan verwacht. Of toch een mooie functie in een mooi bedrijf zien te vinden als Marketing & Internet Project Manager. Wie het weet mag het zeggen…..

Virusvrij. www.avast.com

Een reactie posten

0Reacties
Een reactie posten (0)