Je pijlen richten

0
Frank Hensen — Geplaatst op 26-02-2015, 15:34
Je pijlen op 1 ding richten. Je richten op 1 specialiteit. Is dat wel zo verstandig? Is het in deze moderne snelle wereld wel zo verstandig om je op 1 punt te focussen en daar 100% vol voor te gaan? De vraag die ik mijzelf al eerder stelde is eigenlijk nog niet veranderd. Moet je een specialist zijn of juist een generalist? Een vraag die ik niet snel kan beantwoorden. Mijn website www.frankhensen.nl was eerst gericht op het verlengde wat ik in mijn vorige job uitvoerde, een multi-functie. In het kort kwam dat neer op projecten, marketing, online, DTP en ICT waarin de C van ICT een belangrijke factor speelde. Maar ook PR, administratie en contracten vielen onder mijn werkzaamheden. Wat ben je nu precies? Werd mij eens gevraagd. Wat ben je van beroep? Een hele goede vraag. En voor mij, toen, heel lastig uit te leggen. Zeker in deze tijd waarin we van alles en nog wat willen bestempelen en/of in een hokje willen stoppen. Pas je niet in dat hokje, dan val je buiten de boot of anders gezegd, in de sollicitatieprocedures; je sollicitatiebrief en cv belanden op de verkeerde stapel. Die van oud papier.
 

Terug naar die vraag, wat doe je precies? Wat ben je? Richt daar je pijlen op en ga er vol voor. Een advies die ik ten harte heb genomen en zaken heb gescheiden. Fotografie heb ik losgetrokken en zet dat nu apart neer. Een eigen website, eigen Facebook en komt niet of nauwelijks meer voor in de sollicitatieprocedures. Fotografie is vanaf toen zelfstandig en ondergebracht op
 www.wimlex.nl
Mijn resumé website www.frankhensen.nl  heb ik omgegooid, teksten aangepast, Wimlex Fotografie eruit gehaald en de focus gelegd op wat ik deed en waarin in goed in ben. Social Media en Content. En toen weer verder de arbeidsmarkt op. Maar nu gericht. Gericht solliciteren, gericht een brief schrijven, gericht een CV meesturen. Allemaal op dat ene punt. Bulls Eye. De roos, het centrum van een bord. Dat moet toch werken zou je zeggen. Daar moet wat uitkomen. Het kan niet anders dan als je eerst met hagel schiet, en nu met scherp, dat je raak schiet. Tot op heden heb ik wel geschoten, mijn pijlen gericht op 1 punt, hopend om de Bulls Eye te raken en vol in de roos te schieten. Echter het resultaat is nog niet bevredigend geweest. Richt ik mijn pijlen dan wel op de juiste roos? Heb ik mijn focus op het verkeerde gelegd? Wie het mij kan vertellen, graag!

In de Marketing maar ook in de Sales en PR en eigenlijk overal wel in, is gericht te werk gaan, lonend. Je kan je erop voorbereiden, inlezen, je huiswerk doen en aan de slag. Een deal sluiten, een actie lanceren of een relatie tevreden stellen met de informatie die je even daarvoor hebt vergaard. Ook dat is gericht zaken doen, bezig zijn, gericht schieten. En die zijn over het algemeen altijd raak. En dat is wat we willen. Raak schieten. Ik ga mijn pijl richten, maar kies eerst welke Bulls Eye ik wil raken.
 
Soms heb je maar 1 kans. En die kans wil ik pakken! Ik richt mijn pijl .....
—————————————
Noot: Blog was gepubliceerd op de website frankhensen.nl als werkzoekende. Inmiddels is de website aangepast en is Frank Hensen begonnen als freelancer.


Virusvrij. www.avast.com

Een reactie posten

0Reacties
Een reactie posten (0)