Keuzes. Wat kies jij?

0
Frank Hensen — Geplaatst op 25-02-2015, 15:33

Je moet wat keuzes maken op zoek naar #DroomBaan of zoals de actie van gisteren op Twitter van het UWV, #JouwBaan. Doe je er aan mee? Wat tweet je dan? Schrijf ik me in bij dat bureau of ga ik toch maar dat andere bureau. Moet ik op gesprek of zal ik langsgaan. Neem ik mijn CV mee en wat trek ik aan? Een pak of mijn normale kleding? ga ik voor die uitdaging of pak ik iets heel anders aan? Keuzes moeten we dagelijks maken. Een veel genoemde regel op internet en zeker bij Social Media is: Bij twijfel niet doen. Iets wat ik ook veelvuldig vertel aan mensen of bedrijven die advies hierover willen. Wat te doen? Bij twijfel niet doen. reageer je wel, voorkom dan een reactie die voort komt vanuit een emotie.

Dat geld niet voor de zoektocht naar een baan. Niet voor de keuzes die moet maken om ergens binnen te komen. Juist dan, met alle twijfel van dien, juist doen! Maar denk wel na eer ge begint. Denk er goed over na als je begint. Twijfel is soms ook juist een katalysator om extra na te denken over persoonlijke beslissingen die erg belangrijk kan zijn voor de verdere toekomst. Dat geld ook voor mijn blog. Doe ik er wel goed aan om te gaan bloggen? Stel ik wel de juiste vragen? Zal ik het nu wel, of niet online zetten?

Kan ik dan stellen dat je op Social Media, bij twijfel niet doen is? En als je aan het solliciteren bent, juist wel doen? Dat hangt natuurlijk van de situatie af. Een situatie die jezelf het beste in kan schatten. Zo ook of je nu juist wel moet reageren op Social Media, of juist niet.

Ik heb nog niet gekeken of er in de App Store van Apple een App is die “voor” je kan kiezen. Voor de twijfelaar onder ons geen verkeerde Start-Up. Een App die voor je kiest. Wie gaat hem maken? Echter, sommige keuzes komen geheel onverwachts uit een andere hoek. Een die je niet aan zag komen. Ga je naar links, of ga je naar rechts? Een weg bewandelen die je kent, zijn wij gewoonte dieren, eerder toe geneigd dan een onbekend pad in te slaan. Bang voor het onbekende. Maar misschien ligt juist wel die uitdaging op ‘dat’ onbekende pad. Een uitdaging die je normaal gesproken nooit zal kiezen. Een keuze die je uit je comfort zone haalt, iets totaal anders. Het onbekende. Dat zijn keuzes om te nemen, om te maken, en wellicht het avontuur aan te gaan. De wereld ligt aan je voeten. Wat kies jij?
—————————————
Noot: Blog was gepubliceerd op de website frankhensen.nl als werkzoekende. Inmiddels is de website aangepast en is Frank Hensen begonnen als freelancer.


Virusvrij. www.avast.com

Een reactie posten

0Reacties
Een reactie posten (0)